Succesvol adviseren in bestuurlijke organisaties

Succesvol adviseren in bestuurlijke organisaties

Leer het in de belangenfabriek

Het perfecte bestuursvoorstel maken, de echt compacte beleidstekst schrijven. Je wilt het en je kunt het leren. Hoe? Door (virtueel) aan de slag te gaan als (beleids)adviseur in de Belangenfabriek. De teksten die het adviesbureau de Belangenfabriek produceert, zien er anders uit dan je gewend bent. Compact, begrijpelijk, ze gaan over mensen.

In dit boek ga je als lezer aan de slag als medewerker tekstproductie in de Belangenfabriek. Senior medewerker Noa leert je alles over de juiste framing van een bestuurlijke opdracht. Belangrijk, want bestuurders blijken alles met hoofd en hart te besluiten.

In de stoomcursus argumenteren van je collega Pieter leer je dat bestuurlijke belangenafweging alleen mogelijk is als de belangen worden geconcretiseerd door feiten. Zo leer je stap voor stap écht goede bestuurlijke teksten te schrijven, die recht doen aan de belangen van alle betrokkenen.

Nederlandstalig | Paperback, 144 blz.
Boom Uitgevers Amsterdam | 1e druk, 2018
ISBN 9789024419906
Verschenen: april 2018
Te koop via elke (online) boekhandel

Overtuigend adviseren

Overtuigend adviseren

Een advies - en de acceptatie ervan - staat of valt met de communicatie tussen adviseur en opdrachtgever. Dat geldt voor elke belangrijke stap in het adviestraject: het intakegesprek, de schriftelijke presentatie van het advies en de toelichting ervan voor beslissers. Hoe stel je de juiste vragen en schrijf je een heldere adviestekst? Wat zijn de geheimen van een soepele, ontspannen adviespresentatie die de basis legt voor een breed gedragen besluit?

Overtuigend adviseren is een handboek voor de adviseur, met oplossingen die je direct in de praktijk kunt toepassen.

Te koop via elke (online) boekhandel.

Overtuigen op papier

Overtuigen op papier

Een overtuigende adviestekst, beleidsnotitie of offerte is geen roman. Het gaat erom dat je lezers (bestuurders, directies of klanten) direct iets met de tekst kunnen doen. Ze willen - in korte tijd - een onderbouwd oordeel vormen of een verantwoord besluit nemen.

Welke soorten argumenten overtuigen het best? Emotionele argumenten, kunnen die eigenlijk wel? Hoe zorg je ervoor dat de tekst daadwerkelijk tot actie leidt? Hoe beperk je de kern van je betoog tot één A4’tje? Wanneer maak je gebruik van bijlages?

Overtuigen op papier geeft antwoord op al deze en nog veel meer vragen.

Alleen nog te koop via a4 training

Haal binnen die opdracht!

Haal binnen die opdracht!

Schrijf je als zakelijke dienstverlener regelmatig offertes, bijvoorbeeld als adviseur of projectleider? En wordt de uiteindelijke beslissing over die offertes steeds vaker genomen door directies en besturen die geen kaas hebben gegeten van de zaak? Dan is dit boek iets voor jou.

Klanten beslissen niet alleen op zakelijke gronden, ook hun gevoel speelt een rol. Het is dus niet voldoende dat je aanbod concurrerend is. In dit boek lees je hoe een goede offerte de emotie van de klant beïnvloedt.

Alleen nog te koop via a4 training

Contact opnemen

Spreekt mijn verhaal je aan en wil je meer weten? Stel je vraag, doe je verzoek, of plaats je opmerking hiernaast. Ik hoor graag iets van jou als bezoeker van deze site!